ACTIVITATS PER FER AL BAIX EMPORDÀ AMB NENS

Anem al Baix Empordà amb nens!

El Baix Empordà és una de les comarques gironines que més activitats i aventures té per a les famílies. Si esteu planejant passar uns dies pel territori, des de Sortir amb nens hem preparat un llistat de totes les activitats que podeu fer al Baix Empordà amb nens! Castells, poblets, aventures, illes, parcs d’atraccions, museus… Hi ha de tot!

Castells del Baix Empordà

Castell de Torroella de Montgrí

Pujar al castell fent una petita excursió és un pla ideal per fer amb els nens. Tot i això, preneu precaucions! És una hora de camí, però paga la pena. Des de dalt es veuen unes vistes espectaculars de l’Empordà i de les Illes Medes.

Troba més informació sobre el castell de Torroella de Montgrí AQUÍ

Castell de Solius a Santa Cristina d’Aro

Tot i que l’antic castell de Solius són avui ruïnes, encara queda una mica de la seva estructura i sempre està bé per visitar i conèixer una mica d’història. Però el millor de tot és el seu voltant, ple de racons amb molta natura i vistes precioses.

➡ Troba tota la informació del castell de Solius AQUÍ

Castell de Benedormiens

El Castell de Benedormiens és l’origen del poble de Castell d’Aro, i és documentat per primera vegada l’any 1041, quan el seu objectiu era protegir tota la Vall d’Aro dels atacs dels musulmans. El castell ha estat reformat vàries vegades i es pot visitar, de fet és part del nucli principal del poble.

➡ Mira tota la informació del castell de Benedormiens AQUÍ

Activitats d’història i cultura al Baix Empordà

Ciutat ibèrica d’Ullastret

La ciutat ibèrica d’Ullastret és una de les activitats culturals més interessants per visitar al Baix Empordà amb nens. És el jaciment ibèric més important de Catalunya! I a dins hi podem veure com vivien i com era aquesta població.

➡ Troba més informació del jaciment ibèric AQUÍ

Romanyà de la Selva

En aquest espai trobem diferents elements històrics de molt interès, tant pels nens com pels adults. Hi ha tres megàlits, una església preromànica i un petit cementiri on està enterrada l’escriptora Mercè Rodoreda.

➡ Troba tota la informació de Romanyà de la Selva AQUÍ

Vil·la romana Pla de Palol a Platja d’Aro

A qui no li agraden els romans i la seva antiga cultura? La podem visitar! A la vil·la romana Pla de Palol hi van viure des del segle I a.C. i encara es pot veure les restes de com vivien el seu dia a dia els antics romans.

➡ Consulta tota la informació de Pla de Palol AQUÍ

Poblets amb encant al Baix Empordà

Pals

Pals està ple d’història i de colors, i és una visita obligada quan anem al Baix Empordà amb nens! Tot el petit poble és ple de màgia gràcies a la seva empremta medieval i els seus carrers empedrats. Té un munt de llocs per visitar: la muralla, el castell, l’església, la plaça major… Entre molts altres!

➡ Consulta tota la informació per visitar Pals AQUÍ

Peratallada

Peratallada ha estat declarat bé d’interès nacional, i no és pas d’extranyar, perquè conserva tota una estructura medieval amb muralles del segle XII, un castell, el fossat que l’envolta i, a més a més, una gran oferta gastronòmica.

➡ Troba tota la informació per visitar Peratallada AQUÍ

Les Illes Medes al Baix Empordà

A l’Estartit es poden agafar petits vaixells amb el fons transparent per anar a les Illes Medes, un petit arxipèlag que és una de les reserves marines més importants de tot el Mediterrani. Té una diversitat enorme en fauna i flora, i per tant és una visita obligatòria!

➡ Troba més informació sobre com visitar les Illes Medes AQUÍ

Museus al Baix Empordà

Museu de la Nina a Castell d’Aro

El Museu de la Nina va ser declarat Bé Nacional d’Interès Cultural per la Generalitat de Catalunya l’any 1993. Té més de 800 peces de totes les èpoques i parts del món! I, a més a més, es poden veure nines de tots els materials.

➡ Troba més informació sobre el Museu de la Nina AQUÍ

Gran Museu de la Màgia a Santa Cristina d’Aro

I què em dieu de la màgia? Us agradaria veure un museu dedicat a ella? Segur que als nens si! A Santa Cristina d’Aro es troba aquest museu situat a una masia catalana de finals de l’any 1700. Allà s’exposen autòmats, jocs de cartes, fotografies i centenars d’aparells de màgia.

Museo de la Magia

➡ Troba tota la informació del Gran Museu de la Màgia AQUÍ

Museu del suro a Palafrugell

El Museu del Suro està situat en una de les fàbriques més importants del món en producció industrial de suro. Hi expliquen la història de la fàbrica i tot el procés que s’ha de passar per a fer suro. Pot resultar interessant per als nens veure com sorgeixen els materials que utilitzen en la seva vida diària.

➡ Troba tota la informació del Museu del Suro AQUÍ

Camins de Ronda del Baix Empordà

Camí de Ronda de Platja d’Aro

El Camí de Ronda de Platja d’Aro és potser un dels més bonics de tota la costa catalana. Es diferència precisament per les vistes panoràmiques que ofereix als visitants, a més a més al llarg del camí es va passant per túnels que donen la sensació d’estar a una aventura de pirates a la costa!

baix emporda amb nens

➡ Troba tota la informació de l’itinerari del Camí de Ronda de Platja d’Aro AQUÍ

Camí de Ronda de Palamós a Calella de Palafrugell

Durant el camí de Ronda de Palamós es passeja pel mar però també per penya-segats que mostren el costat salvatge de la Costa Brava. A més a més, té unes vistes increïbles d’aigües tranquil·les i cristal·lines.

baix emporda amb nens

➡ Troba la informació de l’itinerari del Camí de Ronda de Palamós a Calella de Palafrugell AQUÍ

Activitats a la natura per fer al Baix Empordà

La Gola del Ter

Toca una mica de bici en família! Des de Torroella de Montgrí fins a la desembocadura del riu Ter. Un camí tranquil ple de natura, on passem per camins de canyes, camps llaurats i amb el riu Ter just al costat. Així fins que el mar s’acosti i arribem a un paisatge increïble amb les Illes Medes just al davant.

➡ Troba tota la informació de l’excursió fins a la desembocadura del Ter AQUÍ

Caiac al Ter

Aventura en família! Perquè també podem visitar el riu Ter des d’una altra perspectiva, des de dins del mateix riu. Podem anar amb canoa o amb caiac per veure tots els paisatges que ens ofereix el riu. La ruta té una durada d’una hora i mitja aproximadament.

➡ Mira tota la informació de la ruta amb kayac pel riu Ter AQUÍ

Paratge del Castell a Palamós

Anar pels camins del Pla del Castell es pot fer de moltes maneres, però us recomanem la bici! El tram és molt tranquil i ple de camps de gira-sols, oliveres i altres conreus típics de la zona Mediterrània. Si fem el recorregut a l’estiu, tindrem el premi final de la platja amb una bona remullada!

baix emporda amb nens

➡ Consulta la informació de la ruta del paratge del castell AQUÍ

Via Verda El Carrilet

I continuem amb la bici, ara per recórrer una Via Verda; la del Carrilet. Concretament el tram de Castell d’Aro fins a Sant Feliu de Guíxols. Com totes les vies verdes, era l’antic camí que feia el tren, pel que és un recorregut pla perfecte per fer amb els nens.

➡ Consulta la informació de tot el tram de Via Verda AQUÍ

Parc dels Estanys a Platja d’Aro

El Parc dels Estanys a Platja d’Aro és el lloc idoni per a l’observació d’aus. De fet, es poden veure més de 250 espècies. És un lloc per gaudir de la natura, aprendre sobre les aus i passar una bona estona passejant pel parc.

➡ Troba tota la informació del Parc dels Estanys AQUÍ

Parcs d’atraccions al Baix Empordà

Aquadiver a Platja d’Aro

Mireu qué divertit! Sempre va bé passar un dia a remull en un parc aquàtic. Aquadiver, a Platja d’Aro, té tobogans d’aigua i muntanyes russes aquàtiques. Pla perfecte per fer en família un dia d’estiu!

➡ Troba més informació sobre Aquadiver AQUÍ

Parc Aventura a Sant Feliu de Guíxols

Parc Aventura combina parc d’atraccions amb parc envoltat de natura. De fet, està format per un conjunt de recorreguts acrobàtics suspesos als arbres que s’han d’anar superant. Les proves tenen diferents nivells de dificultat pequè els nens les vagin superant alhora que es diverteixen.

➡ Consulta tota la informació del Parc Aventura AQUÍ

Trenets pels nens al Baix Empordà

Trenet de la Vall d’Aro

I si fem un mini viatge amb els més petits? Doncs anem amb el trenet de la Vall d’Aro! Té 700 metres de via amb diferents trams. Hi ha dos trenets, un d’ells és una rèplica d’una locomotora Suïssa i l’altre és una màquina de vapor construïda artesanalment. A més, també travessa un estany i un pont, tota una aventura per als més petits.