EXCURSIONS A SANT BOI DE LLUÇANÈS AMB NENS I NENES

excursions Sant Boi de Lluçanès

Descobriu les rutes a Sant Boi de Lluçanès per fer amb nens i nenes!

Sant Boi de Lluçanès és un petit poble amb molt encant situat al nord-oest de la comarca del Lluçanès. Destaca per la seva gran varietat de construcció del barroc català. Però, atenció famílies! Perquè també hi trobem rutes imprescindibles per fer amb els més petits aventurers de la casa. Des de Sortir amb nens us mostrem els indrets naturals i les excursions a Sant Boi de Lluçanès per fer amb nens i nenes. Vinga, va, que comencem!

Pujada als Munts amb nens i nenes

A Sant Boi de Lluçanès trobem un dels indrets més destacats de la comarca: Els Munts. Es tracta d’un cim amb vistes increïbles i un santuari des d’on podem gaudir d’unes vistes impressionants del Lluçanès.

Es tracta d’una ruta circular de dificultat moderada amb un desnivell de gairebé 400 metres, concentrat sobretot a l’inici de la ruta, i amb 9,2 km de distància. En total, la ruta ens portarà unes 3 hores a un ritme lent, 4 hores si volem parar al cim per descansar i menjar mentre gaudim de les vistes, cosa que us recomanem fer!

Ara que sabeu una mica més d’informació, comencem la ruta!

Iniciem la ruta al nucli de Sant Boi de Lluçanès i sortim del poble en direcció nord-oest i seguint les indicacions. En sortir del poble, comença la pujada, que ens acompanyarà fins a arribar al cim dels Munts. Tot i això, aquesta pujada no és gaire pronunciada, però sí que és contínua, raó per la qual us recomanem anar parant en cas d’anar amb nens i nenes molt petits.

excursions Sant Boi de Lluçanès

Això sí, les vistes paguen la pena! Caminem envoltats de boscos de roures i pi roig, un tipus de vegetació que és preciosa durant tot l’any, però sobretot a la tardor. O fins i tot a l’estiu, on podreu gaudir de la ruta amb l’ombra que us proporciona aquest meravellós entorn.

El camí no té pèrdua, només hem de seguir les indicacions i és un camí majoritàriament en línia recta. Un cop arribem al cim dels Munts, de segur que us quedareu bocabadats.

Aprofiteu per gaudir de les vistes del Lluçanès, Ripollès i la plana de Vic. I per gaudir del Santuari de Els Munts, és clar!

excursions Sant Boi de Lluçanès

Un cop tornem cap al poble, queda la part més fàcil, la baixada! Ens toca continuar recte, seguint un camí que gira de nou direcció sud fins a arribar a Sant Boi de Lluçanès. Durant el tram de baixada ens trobem amb un altre santuari, el de Sant Roc, que ja ens avisa que estem molt a prop del poble per finalitzar la nostra ruta.

➡ No us oblideu de descarregar la ruta de la pujada als Munts!

Indrets naturals imprescindibles a Sant Boi de Lluçanès

Sant Boi de Lluçanès també és un indret carregat amb molts llocs especials per gaudir de la natura, com el bon grapat de fonts que té pels seus voltants, i un arbre molt especial: el Roure de la Senyora, l’únic arbre monumental catalogat al Lluçanès. El podeu trobar just en sortir del poble, seguint un camí de sorra des del camí del Vilar. Prepareu-vos per veure un arbre de 15 metres d’alçada!

excursions Sant Boi de Lluçanès

I ara ens toca fer un recorregut per les fonts que envolten aquest nucli; la Font de la Mina, la Font dels Plàtans, la Font de la Talaia i la Font de la Prada. Preciosos llocs mig amagats que combinen l’aigua amb la increïble vegetació de roures i pi-roig. A més a més, a la Font de la Talaia i la Font de la Prada hi trobareu llocs de pícnic per gaudir amb els nens.

Cultura i patrimoni de Sant Boi de Lluçanès

I ja que esteu a Sant Boi de Lluçanès, us recomanem que no us perdeu tot el seu art i patrimoni barroc! Començant pels retaules barrocs que trobareu a l’església de Sant Boi de Lluçanès. Aquests són un conjunt únic de l’art barroc i neoclàssic català, dels segles XVII i XVIII.

excursions Sant Boi de Lluçanès

També heu de visitar l’església de Sant Salvador de Bellver, ubicada a la punta d’una carena i que domina part de la tramuntana de la plana de Vic, un lloc especial per la seva història, ja que fou un indret especialment important al segle XIII, i per les seves vistes.

Si voleu conèixer moltes més rutes i excursions per fer amb nens a la comarca del Lluçanès, des de Sortir amb nens us mostrem i recomanem aquelles més fàcils per fer amb els petits de la casa!

Informació i imatges cedides pel Consorci del Lluçanès.