EXCURSIONS A SOBREMUNT AMB NENS I NENES

excursions a Sobremunt amb nens i nenes

Descobriu les rutes i excursions a Sobremunt per a fer en família!

Si busqueu indrets amb molta natura per a gaudir en família, no us podeu perdre Sobremunt! Aquesta petita població és el nucli més rural de la comarca del Lluçanès i està format per tres sectors: el poble de Sobremunt, les caseries de Sorreigs i Santa Llúcia de Sobremunt. A més a més, tot un seguit de rieres envolten aquesta població, tot acabant a la riera del Sorreigs, un espai natural protegit des del 1992. Així doncs, des de Sortir amb nens us mostrem els espais i excursions a Sobremunt per fer amb nens i nenes. Us animeu? Doncs, va!

Excursió a Santa Llúcia

L’excursió a Santa Llúcia és de les més emblemàtiques per a fer a Sobremunt i, en general, a tota la comarca del Lluçanès. Es tracta d’una ruta circular de dificultat moderada, amb poc desnivell, i amb uns 5 km de distància que trigarem unes dues hores a completar.

El punt d’inici i arribada és el parc infantil que trobem al sud de Sobremunt. Sortim del poble agafant el camí que passa per davant de l’ajuntament i seguim la senyalització amb franges grogues horitzontals fins a arribar al camí de Santa Llúcia. Durant el recorregut, passem entre camps de conreu i pastura on, si tenim sort, podrem veure els animals i saludar-los.

excursions a Sobremunt amb nens i nenes

En arribar a Santa Llúcia, ens quedem bocabadats! Les vistes són increïbles, ja que es tracta d’un dels miradors amb més alçada del Lluçanès i des d’on podem veure una àmplia panoràmica de la plana de Vic, els Pirineus i gran part del Lluçanès.

Ah! I no ens oblidem de visitar l’església de Santa Llúcia, documentada per primer cop al XIV i on encara podem observar restes romàniques.

Tornem de volta a Sobremunt seguint el mateix camí de Santa Llúcia fins a arribar a la bifurcació i agafem el camí de la dreta per tornar al poble. Durant la ruta, també estem envoltats de paisatges i vistes magnífiques des del Serrat dels Padrons i Serrat de Sant Joan.

Ja a Sobremunt, podem aprofitar i visitar l’església de Sant Martí de Sobremunt i la font de la Roca, un lloc ideal per passar-hi una estona llegint, descansant o simplement escoltant el nostre voltant amb la natura de fons.

excursions a Sobremunt amb nens i nenes

➡ No us oblideu de descarregar-vos la ruta de Santa Llúcia!

Ruta del Sorreigs

Atenció famílies! La ruta del Sorreigs és apta només per a persones molt acostumades a anar de ruta, raó per la qual us recomanem fer-la amb nens i nenes de més grans i acostumats a fer molt d’esport.

Aquesta ruta té una distància de 20 km amb un desnivell acumulat de 1024 metres, i es triguen unes 5 hores i mitja a fer-la completa.

Això sí! Si creieu que podreu completar-la, sens dubte paga la pena cada kilòmetre. La ruta segueix el curs de la riera del Sorreigs i connecta Santa Cecília de Voltregà amb Els Munts, tot i que podem començar-la a l’altura de Sobremunt. Només haurem d’agafar la carretera de Sant Boi de Lluçanès a Sobremunt si volem anar cap a Els Munts i seguidament continuar pel camí del Sorreig fins a la riera, o bé, si la nostra destinació és Santa Cecília de Voltregà, haurem d’agafar el camí de Sant Roc fins a arribar a la riera.

Sigui quin sigui el camí, durant tota l’estona estarem acompanyats de l’aigua, passant pels racons més desconeguts de la zona.

excursions a Sobremunt amb nens i nenes

➡ No us oblideu de descarregar-vos la ruta del Sorreigs!

Si us agraden els plans a la natura per gaudir en família, us recomanem que no us perdeu les excursions a Santa Creu de Jutglar amb nens i nenes, amb rutes úniques amb molta història i patrimoni.

Informació i imatges cedides pel Consorci del Lluçanès.