EXCURSIONS A GIRONA PER A FER EN FAMÍLIA

excursions Girona

Tots els itineraris i excursions a Girona per a fer amb nens i nenes!

Girona i el Gironès són una de les zones de Catalunya on més diversitat trobem; història, cultura, gastronomia… I molta natura! De fet, per Girona i els seus voltants hi ha una gran varietat d’itineraris i rutes, quasi tantes com paisatges. Per això, des de Sortir amb nens us mostrem totes les excursions a Girona per a fer en família. Preneu nota!

A Girona i els seus voltants hi trobeu nou itineraris, quatre rutes i tres activitats i circuits de descoberta per a fer en família. Un munt d’excursions amb diferents tipus de dificultats i distàncies per gaudir de la natura!

Itineraris a Girona

La Ronda del Ter

Aquesta ruta té una distància de 17,5 km, i tot i ser un itinerari llarg, es pot fer amb nens i nenes una mica més grans i que estiguin acostumats a caminar, ja que gairebé no té desnivell.

L’itinerari recorre els voltants del riu Ter i repassa els usos que té actualment i que hi tenia també en el passat. A més a més, l’entorn és màgic amb una rica biodiversitat.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

No us oblideu de descarregar-vos la ruta de la Ronda del Ter

Anella Verda

La ruta de l’Anella Verda recorre tota la zona oriental del municipi unint quasi totes les zones naturals de Girona. La ruta és lineal, raó per la qual s’ha de tenir en compte un mitjà de transport per tornar al punt d’inici, tot i que hi ha transport públic disponible. La ruta comença al costat del riu Onyar i acaba a la plana agrícola de Campdorà.

L’itinerari té una distància de quasi 9 km i és de dificultat mitjana perquè té un desnivell d’uns 300 m.

Ah! I si voleu escurçar una mica el camí, també podeu començar la ruta al centre de la ciutat.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

Consulteu tot l’itinerari de l’Anella Verda

Sant Daniel

Aquest és un dels itineraris que ens mostra més natura de Girona! Es tracta d’una ruta de 7 km però de dificultat moderada a causa del seu desnivell acumulat de quasi 300 m.

La ruta és circular i comença i acaba al monestir de Sant Pere de Galligants i la primera part transcorre per Sant Daniel, un nucli que antigament no formava part de la ciutat de Girona. Després, el paisatge deixa pas a la natura amb camps, conreus i massissos, així com antigues estructures com la font del Ferro, font dels Lleons o la Torre Gironella.

Descarregueu tota la informació de l’itinerari de Sant Daniel

Ruta de la Pedra

La ruta de la Pedra és un dels millors itineraris per a fer en família! És una ruta circular de molt poca distància, no arriba a 3 km, amb un desnivell de 300 m, i de dificultat baixa.

Tal com indica el seu nom, aquest itinerari repassa alguns dels indrets on la pedra cobra especial rellevància, com el camí de la Ferradura, on trobem l’anomenada pedra de Girona, així com els antics espais d’on s’extreia la pedra.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

No us oblideu de descarregar-vos la ruta de la Pedra

Puig de Sant Miquel

L’itinerari de Sant Miquel és una ruta només d’anada i d’uns 4,6 km amb una dificultat moderada, ja que tot el camí és una constant pujada.

La ruta passa per una gran part del patrimoni històric i cultural que té la ciutat de Girona fins al Puig de Sant Miquel, una construcció de l’època medieval amb unes vistes espectaculars del pla de Girona i la plana de l’Empordà.

Consulteu tota la informació de l’itinerari de Puig de Sant Miquel

Parc de les Ribes del Ter i la Devesa

Aquest itinerari és perfecte per a fer amb nens i nenes ben petits, ja que només té una distància de 3,5 km d’anada i passa per les dues zones més naturals de la ciutat; el parc de les Ribes del Ter i el parc de la Devesa.

Al llarg del recorregut podreu conèixer aquests dos pulmons verds de Girona, passejant per paisatges de ribera i una gran diversitat de flora i fauna.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

Consulteu tot l’itinerari del parc de les Ribes i la Devesa

Hortes de Santa Eugènia

Aquest és un dels itineraris circulars més curts de Girona i els seus voltants, amb només 2,2 km de distància i molt poc desnivell.

La ruta arriba fins als aiguamolls de Santa Eugènia, al marge dret del riu Ter, on podreu passar per tot un seguit de petits camps i horts amb un ús majoritàriament social.

Descarregueu-vos tota la ruta de les Hortes de Santa Eugènia

Hortes de Santa Eugènia i Deveses de Salt

Aquesta ruta circular de 7 km us torna a portar per les Hortes de Santa Eugènia, però també us ofereix un camí sorprenent i més salvatge en comparació a la ruta anterior. I és que es tracta d’un itinerari de 7 km que surt de Girona passant per la Via Verda del Carrilet fins a arribar al Safareig de les Dones.

Després, seguint recte amb l’AP 7 al costat, es continua fins al riu Ter i tornem cap a la ciutat amb el riu a la nostra esquerra.

Durant aquest itinerari podreu conèixer les Deveses de Salt, un espai de gran valor ecològic, i que conforma un passeig perfecte per a gaudir de la natura dels voltants de Girona.

Consulteu tota la informació de l’itinerari de Santa Eugènia i Deveses de Salt

La séquia Monar

Aquest itinerari pel mig de Girona és la ruta ideal per a conèixer la història més recent de la ciutat. Va des de Santa Eugènia fins al Museu d’Història de Girona. Es tracta d’un recorregut d’anada de només 2,5 km i perfecte per a fer amb nens ben petits.

Durant el camí, passareu per llocs on podreu veure l’herència industrial gironina.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

No us oblideu de consultar tota la informació de la séquia Monar

Rutes a Girona

Vies Verdes de Girona i Pirinexus

La comarca del Gironès està plena de Vies Verdes que permeten conèixer els seus voltants amb bicicleta! Hi podeu trobar un munt per escollir, com la Via Verda Camí Vell de l’Estartit, la Via Verda de les Masies, Via Verda Mas d’en Bas, la Via Verda que connecta Camprodon amb Llanars o les rutes del Carrilet, entre d’altres.

També podeu optar per la ruta Pirinexus! O, almenys, per un dels seus trams. Aquesta ruta connecta ciutats del sud de França amb municipis com Camprodon, Olot, Platja d’Aro, Palamós, Torroella de Montgrí, L’Escala, i Girona, és clar!

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

No us oblideu de descarregar-vos la ruta de les vies verdes

La ruta del Ter

La ruta del Ter és una ruta de llarga distància, amb uns 220 km totals, que connecta els Pirineus amb la Costa Brava. I es pot fer a peu o en bicicleta. Amb nens i nenes, no és viable fer-la sencera! Però està dividida en 10 etapes, raó per la qual podeu escollir una d’aquestes etapes, depenent de la vostra ubicació, i gaudir de l’entorn!

La més propera a la ciutat de Girona és l’etapa 7, que connecta Anglès amb Girona. Aquesta compren uns 17 km de distància i segueix el carril bici del Carrilet. Així doncs, és una ruta llarga però còmoda i fàcil. I tot i que no es recomana per a fer amb nens molt petits a causa de la distància, es pot fer amb nens i nenes més grans en bicicleta!

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

Consulteu tota la informació sobre la ruta del Ter

Camí ral de la Vall de Llémena

Aquesta ruta de llarga distància connecta Sant Aniol de Finestres amb Girona en diferents etapes. L’anada és de 30 km i es triga gairebé 7 hores a completar-la. Tot i això, si aneu en família és recomanable que feu només un primer tram que connecta Girona amb els municipis veïns com Sant Gregori.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

Consulteu tota la informació sobre el camí ral

Activitats familiars amb excursions per Girona

Activitat de descoberta del Parc Fluvial del Ter

Voleu descobrir els voltants del Parc Fluvial del Ter i tot el que s’hi amaga? Doncs no us perdeu aquesta activitat gratuïta! Des de l’Ajuntament de Girona ofereixen un fulletó per als nens i nenes amb diferents activitats. Així que a tots els petits i petites, teniu una missió! Seguir la ruta que us indica el fulletó, la qual comença a Les Deveses i acaba al pont de Pedret, i contestar a tot el que se us proposa.

Descarregueu-vos el fulletó sobre l’activitat del Parc Fluvial del Ter

Activitat de descoberta dels miradors de Girona

Sabeu quants miradors té Girona? Els voleu conèixer tots? Doncs aquesta activitat gratuïta us guiarà fins als 8 miradors de la ciutat, amb tota una sèrie de preguntes i enigmes per resoldre durant el vostre camí.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

Descarregueu-vos el fulletó sobre l’activitat dels miradors de Girona

Circuits d’orientació

Si busqueu descobrir Girona i els seus voltants comprovant que podeu orientar-vos amb un mapa, seguiu aquests circuits d’orientació! Tots ells són aptes per a fer amb nens i nenes, amb baixa dificultat, i mostren diferents zones de Girona.

En teniu quatre per escollir! Els circuits de Sant Narcís, del Pla de Palau, dels Jardins del Barri Vell i Devesa i del Barri Vell.

Imatges de l’Oficina de Turisme de Girona

Consulteu tota la informació sobre els circuits d’orientació

Informació i imatges cedides per l’Oficina de Turisme de Girona.

I si voleu continuar descobrint la ciutat, no us perdeu tot el que ofereix Girona per a fer i visitar en família!