L’experiment del “Volcà de Colors”
Aquest experiment és totalment segur, fàcil de netejar i serveix per veure en directe una reacció química fascinant.
Què necessitem?
- Un got de vidre o de plàstic transparent.
- Bicarbonat de sodi (dues o tres cullerades).
- Vinagre blanc (el de neteja o el de vi funcionen perfectament).
- Colorant alimentari (del color que més us agradi).
- Un raig de sabó de rentar els plats (això farà que la bromera sigui més espectacular).
- Una safata gran o un plat fondo (per posar-ho a sota i no embrutar la taula).
Pas a Pas
- Preparem la base: Col·loca el got transparent al mig de la safata. Així, tot el que surti del got es quedarà allà i la neteja serà bufar i fer ampolles.
- Afegim la “màgia” en pols: Posa dues o tres cullerades grans de bicarbonat de sodi dins del got.
- Posem color i bombolles: Tira-hi unes gotes de colorant alimentari i un bon raig de sabó de rentar els plats. Remena-ho una mica (fins i tot pots fer servir el dit o una cullera petita).
- El moment de l’explosió! Ara, aboqueu un bon raig de vinagre dins del got… i observeu què passa!
Quan el vinagre (que és un àcid) es barreja amb el bicarbonat (que és una base), es tornen “bojos” i es barallen entre ells. En aquesta baralla es crea un gas invisible que es diu diòxid de carboni.
Com que el gas vol sortir corrents del got i hem posat sabó, es formen milers de bombolles de colors que pugen cap amunt com si fos la lava d’un volcà en erupció.
Si la bromera s’atura, podeu afegir-hi una mica més de bicarbonat o de vinagre per reactivar el volcà tantes vegades com vulgueu!





