MOGENT EN FAMÍLIA. DESCOBERTA DE LA NATURA EN FAMÍLIA

Programa de descobriment de la natura amb Sentinelles de l’Ecosistema

  • Els dies 10 i 24 de maig i 7 i 14 de juny de 2025 de 11 a 13 h
  • Preu: 15 € per sessió
  • Per a nois i noies de 8 a 14 anys
  • Més informació AQUÍ

Veniu en família a Casa Mogent, a Llinars del Vallès, per a viure unes jornades de descobriment de la natura de la mà del Dr. Martí Boada i Mercia Diniz Silva Peter – Eichmann. Quatre sessions sobre la natura, el nostre ecosistema i l’impacte que hi tenim sobre ell. Després de completar cada mòdul, s’atorga un certificat de Sentinella, i en completar les quatre classes s’obté el Carnet de Sentinella de l’ecosistema mediterrani!

 

 

Sentinelles de l’Ecosistema mòdul 1 Dendrocronologia, els Guardians del Temps del Bosc

  • Dissabte 10 de maig

En aquest mòdul de Sentinelles de l’Ecosistema coneixereu uns éssers especials que veuen com passen centenars i milers d’anys en els boscos: els arbres! Descobrireu les històries amagades dels anells dels arbres i com actuen com a arxius vius que registren la història climàtica, els canvis ecològics i el pas del temps.

Per a fer-ho, haureu de convertir-vos en detectius fent una expedició al bosc! Sereu detectius dels Anells dels Arbres, examinant els anells i les seccions d’arbres reals. També identificareu espècies d’arbres analitzant com han sobreviscut a malalties, plagues o canvis ambientals, i haureu de dibuixar i escriure reflexions sobre les observacions fetes en un Diari Ecològic. Ah! I en acabar, us espera un Cercle Interactiu amb una discussió en grup sobre el paper dels arbres com a testimonis del canvi ambiental i climàtic.

Recompensa: Insígnia Sentinella dels Arbres.

 

Sentinelles de l’Ecosistema mòdul 2 Pedologia, el Món Ocult sota els nostres peus

  • Dissabte 24 de maig

Exploreu la importància del sòl en els ecosistemes per a comprendre els components vitals a través de diferents activitats!

Recollireu i analitzareu mostres de sòl per a estudiar la textura, pH i nutrients. Mitjançant microscopis, observareu microorganismes invertebrats essencials per a la salut del sòl i explorareu perfils de sòl per a entendre la seva composició i evolució. I en acabar, haureu de crear un ecosistema autosuficient en un pot per a veure com interactuen plantes i organismes!

Recompensa: Insígnia Guardià de la Terra.

 

Sentinelles de l’Ecosistema mòdul 3 Herbari, el Llegat de la Natura

  • Dissabte 7 de juny

En el mòdul 3 aprendreu a identificar i preservar espècies vegetals a través de l’observació i la documentació de la biodiversitat.

Explorareu la botànica dels voltants aprenent a identificar espècies vegetals mediterrànies amb guies i aplicacions per a després documentar la distribució i la diversitat vegetal en diferents hàbitats. A més a més, podreu aprendre tècniques de premsat de plantes amb recollida d’espècimens botànics i creant un herbari! En acabat, us espera la part més especial: estampacions botàniques i pintures amb pigments naturals!

Recompensa: Insígnia Sentinella de la Flora.

 

Sentinelles de l’Ecosistema mòdul 4 Topofília, connexió profunda amb la Terra

  • Dissabte 14 de juny

L’objectiu d’aquest últim mòdul és fomentar una connexió sensorial amb la natura i entendre l’impacte que tenim els humans en el paisatge al llarg del temps. I per a fer-ho, us esperen excursions al bosc i moltes activitats!

Comenceu el dia amb una passejada sensorial pel bosc, i atenció, perquè us caldran els cinc sentits! Després haureu de crear un mapa emocional personalitzat dels llocs més significatius dins del bosc. En aquest passeig, també haureu de reflexionar i analitzar sobre l’evolució de l’impacte dels humans en el bosc individualment i en grup.

Per a finalitzar el dia i l’última sessió, us espera un art de creació d’obres amb elements naturals i un Cercle de Narratives on podreu compartir històries i records sobre el bosc!

Recompensa: Insígnia Guardià del Paisatge.

 

 



MÉS INFORMACIÓ

lloc

Casa de colònies Mogent
Llinars del Vallès

Comarca:

Vallès Oriental
Telèfon:
722510390
Web:
https://mogent.maristes.cat/ca

Escrito por: Claudia

Periodista especialista en oci infantil i familiar amb més de 30 anys d'experiència en mitjans.