ACTIVITATS FAMILIARS AL MUSEU DE LA CIÈNCIA COSMOCAIXA

Museu de la Ciència CosmoCaixa

El Museu de la Ciència Cosmocaixa és un espai interactiu i fascinant on petits i grans poden descobrir el món de la ciència jugant, tocant i experimentant. És molt més que un museu: és una aventura educativa per als cinc sentits.

 

 

Taller. Planetari bombolla

  • Fins al 21 de desembre de 2026.
  • A partir de 5 anys.

Benvinguts a l’univers! Un planetari fet a la mida d’infants d’entre 5 i 8 anys, on podran gaudir de les meravelles del firmament. El cel, les constel·lacions, el Sol, la Lluna, els planetes…

Més informació AQUÍ

 

Espai d’aprenentatge: Descobreix la balena i altres cetacis

  • Fins al 21 de desembre de 2026.
  • Tots els públics.

Aquest espai d’aprenentatge ofereix una experiència interactiva per apropar-se a un grup fascinant d’animals: les balenes i altres cetacis, coneguts per les seves dimensions impressionants, per les sorprenents adaptacions que els permeten viure en el medi marí i per la seva importància en l’ecosistema.

L’espai està dedicat a explorar el món d’aquests mamífers marins a través de l’experimentació i la descoberta. Aquí podreu conèixer com és el seu hàbitat natural, descobrir qui van ser els seus avantpassats i entendre els canvis evolutius que els van permetre adaptar-se a la vida a l’aigua. Mitjançant propostes experimentals, explorareu què mengen, com es comuniquen a través del so i com es relacionen entre ells i amb altres espècies del medi marí.

Més informació AQUÍ

 

Taller Clik

  • Fins al 21 de desembre de 2026
  • Per a tots els públics.

El nou espai CLIK s’ha dissenyat per nodrir la curiositat innata dels infants i brindar als més menuts una experiència educativa única que els inspiri a explorar, experimentar i descobrir.

Més informació AQUÍ

 

Termoshow

  • Fins al 21 de desembre de 2026
  • A partir de 8 anys.

Vivim en un món on la temperatura sembla estable…, tret de quan hi entren en joc els incendis, els volcans o les reaccions nuclears. En aquesta activitat, visualitzareu com canvia la temperatura en diversos processos físics i químics.

Més informació AQUÍ

 

Els peixos del Bosc inundat. 0-2

  • Espai sensorial
  • Divendres, a les 18 h (CAT). Caps de setmana i festius, a les 10.30 h (CAST) i 12 h (CAT).
  • 25 %  de descompte amb el codi CCX26SORTIRNENS

Una activitat pensada per als més petits: inspirats en el bosc inundat, crearem un espai d’experimentació i joc on les famílies poden compartir l’experiència d’explorar i aprendre.

El Bosc Inundat representa un fragment de la selva amazònica, un ecosistema ric i fràgil. Frondós, càlid i molt poblat, en aquest tros de selva hi viuen un centenar d’espècies, entre plantes i animals. Farem un petit recorregut per contemplar la seva majestuositat i viure’n les condicions ambientals. A l’espai veurem els peixos del bosc inundat en gravacions reals i disposarem de diferents racons d’experimentació i estimulació per apropar-nos als habitants d’un medi tan diferent del nostre.

Més informació AQUÍ

 

Polaris

  • Fins al 21 de desembre de 2026
  • A partir de 6 anys

Us ve de gust fer un viatge per la Terra i el sistema solar en companyia del pingüí James i el seu amic Vladimir, un os polar? No us perdeu la nova pel·lícula del planetari del Museu de la Ciència CosmoCaixa. Tots dos emprendran una aventura per la Terra i el sistema solar per esbrinar una cosa que els intriga molt: per què les nits són tan llargues als seus llocs d’origen, els pols de la Terra?

Més informació AQUÍ

 

Exposició Taurons, els guardians de l’oceà

Visita en família “Taurons, els guardians de l’oceà”

  • Fins al 21 de desembre de 2026
  • A partir de 4 anys

Els taurons són tan terribles i perillosos com ens han explicat? O més aviat som nosaltres els que representem un perill per a ells? A l’exposició “Taurons” us podreu submergir en el món d’uns animals tan grossos i d’aspecte tan ferotge com bells i fràgils. Amb l’ajuda de l’educador o educadora i mitjançant diferents experiències i activitats, coneixereu la seva evolució de centenars de milions d’anys, les sorprenents característiques fisiològiques que tenen i els perills que els sotgen. Junts, haureu de descobrir què podem fer per protegir-los i assegurar la seva supervivència.

Més informació AQUÍ

 

Visita en família “Taurons”

  • Fins al 21 de desembre de 2026
  • A partir de 8 anys

Amb l’ajuda de l’equip educador, i a través de la realització de diferents experiències i activitats, coneixereu com han evolucionat al llarg de centenars de milions d’anys, les sorprenents característiques fisiològiques que tenen i els perills que sotgen als taurons. Què creus que podem fer per protegir-los i assegurar-ne la supervivència?

Més informació AQUÍ

 

Visita comentada “Taurons”

  • Fins al 21 de desembre de 2026
  • A partir de 4 anys

Després de nedar pels oceans del món durant més de 450 milions d’anys i sobreviure a cinc extincions globals, avui els taurons es troben sota amenaça. La crisi climàtica, la pesca industrial i la contaminació comprometen els oceans i afecten directament la supervivència dels taurons. El seu futur depèn de les nostres accions.

En aquesta exposició, entrareu en un món dominat pels membres d’una família de taurons. Junts, explorareu la diversitat genètica, els territoris, les interaccions i el significat d’aquests animals per a l’ecosistema del planeta.

Més informació AQUÍ

 

 



MÉS INFORMACIÓ

lloc

Museu de la Ciècnia CosmoCaixa
C/ Isaac Newton, 26 (08022 Barcelona)

Comarca:

Barcelonès
Telèfon:
932 126 050
E-mail:
icosmocaixa@magmacultura.com
Web:
https://cosmocaixa.org/ca/cosmocaixa-barcelona

Horari

Horari:

- De dilluns a diumenge i festius, de 10 a 20 h
- Tancat el 25 de desembre, 1 i 6 de gener

Horari especial: 24 i 31 de desembre i 5 de gener, de 10 a 18 h

Dies d'entrada gratuïta:

- El 9 de febrer, (amb motiu de Santa Eulàlia)
- El 18 de maig, Dia Internacional dels Museus
- El 24 de setembre, La Mercè

Més informació

Com arribar-hi:

- En transport públic:
  • Autobusos Línies H2, H4, V17, V15, V19, V13, 196 i 123
  • FGC Línia L7, amb parada a Av. Tibidabo
  • Tramvia blau
  • Per carretera Sortides 6 i 7 de la Ronda de Dalt

Aparcament

  • Saba - CosmoCaixa. C. dels Quatre Camins, 89, 08022 Barcelona.
  • Horari: de 7 a 23 hores

 

Escrito por: Claudia

Periodista especialista en oci infantil i familiar amb més de 30 anys d'experiència en mitjans.