AULA DE NATURA LA SALLE, A GISCLARENY AL BERGUEDÀ

Casa de colònies de La Salle des de fa més de 20 anys

La casa Aula de natura La Salle, es troba situada dins del marc incomparable del Parc Natural Cadí-Moixeró, gairebé a l’encreuament del torrent del Pendís amb el Bastareny.

AULA DE NATURA LA SALLE

L’Aula de Natura La Salle ha estat des de sempre un lloc d’hostatge al començament del camí que uneix la Cerdanya amb el Berguedà a través del coll del Pendís.

Forma part de l’antic agregat de Sant Martí del Puig de la Barga. Situada a una altitud de 900 metres, està a tocar del riu i comunicada per la pista que porta a la fons de la vall de Bastareny tot passant per la font de l’Adou.

En el paisatge actual predomina el bosc de ribera i les plantacions de pi roig, alternant amb prats on tradicionalment havien estat camps de conreu.

Al costat mateix de la casa hi ha una de les captacions del canal que porta l’aigua fins les indústries de Bagà.

La font del violí (captació d’aigua de boca per a Bagà) també és molt propera a la finca.

Equipaments
La casa està totalment equipada, amb calefacció de gasoil i geotèrmia, cuina pròpia, servei de Wi-Fi, 3  habitacions de 18 a 30 places, 3 apartaments  per a famílies totalment equipats, espais per a realitzar tallers i activitats educatives, 1 habitació de 4 places a la casa, així com sala de formació i reunions, piscina i camp de futbol i espais exteriors on realitzar-hi activitats. També hi ha una zona d’acampada.

Capacitat total casa: 68
Capacitat total apartaments: 26

Tipus d’allotjament
· Allotjament
· Allotjament + esmorzar
· Mitja pensió
· Pensió completa

Itineraris que es poden fer des de l’Aula de Natura

Els empedrats i el refugi de Sant Joan
Aquest itinerari té dues parts ben diferenciades; la pujada es fa seguint l’antic camí ral de la Cerdanya que segueix la vall del riu Pendís. Com a contrapunt, la baixada ressegueix l’esquena de la Boixassa, amb grans panoràmiques i una manca total d’aigua.

La Dou del Bastareny
Aquesta ruta recorre algunes de les vies de comunicació entre les cases de la vall, avui totes abandonades, i el nucli del municipi, en un marc de gran bellesa paisatgística dintre del parc natural del Cadí-Moixerò.

La Via del Nicolau
Al llarg del seu recorregut (travessant túnels, passarel·les, un pont penjant…), l’itinerari incorpora també un mirador a la Vall del Bastareny, això com una de les vagonetes que s’havien utilitzat antigament.

Camí dels Bons Homes
És un itinerari turístic entre el Santuari de Queralt a Berga i el castell de Montsegur, travessant el Parc de Cadí-Moixerò, que ofereix la possibilitat de recórrer les rutes de migració que van utilitzar els Càtars o Bons Homes durant els segles XIII i XIV quan fugien de la Croada i la Inquisició.

T'HA AGRADAT? COMPARTEIX 😉Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

MÉS INFORMACIÓ

Com Arribar-hi

Més informació

Com arribar-hi

• Des de Barcelona. Per la C-16 (Autopista Barcelona - Terrassa - Manresa) direcció Túnel del Cadí fins arribar a Bagà, seguir indicació Gisclareny (Cal Cerdanyola)
  • Per la N-II fins a Abrera - C-55 fins a Manresa i C-16 fins arribar a Bagà, seguir indicació a Gisclareny (Cal Cerdanyola)
  • Des de Tarragona. Autopista A-7 / E-15 fins a Martorell i C-55 Abrera-Manresa. Des d'aquí la C-16 direcció Túnel del Cadí fins arribar a Bagà, seguir indicació a Gisclareny (Cal Cerdanyola)
  • Des de Lleida i Girona. C-25 /Eix Transversal fins a Manresa i la C-16 direcció Túnel del Cadí fins arribar a Bagà, seguir indicació a Gisclareny (Cal Cerdanyola)
  • Distàncies aproximades - Barcelona: 140 km - Tarragona: 220 km - Lleida: 200 km - Girona: 150 km

Menús

Donem totes les opcions de menús: només esmorzar, només dinar o només sopar.

Monitors

Treballem amb una empresa especialitzada