Sortir amb nens, l'agenda setmanal d'activitats familiars més completa de Catalunya!

EL CAMÍ DEL SECRETARI A MARGALEF

Amb tot l'encant dels Montsant

Per a infants a partir de 8 anys o molt valents!
No es permet el pas per barranc de la Coma Negra de l'1 de gener al 31 de juliol

Ruta circular per Margalef de 12,60 km. que puja per un barranc amb nom de pirata del Carib i baixa per una carena on trobem un pedrot d’un que atemoria monjos.

Un tomb pel Montsant desconegut, misteriós i espectacular. Amb molts racons meravellosos amb noms com, Toll de les Noies o de les Dones, Barranc de la Coma Negra, Cova del Miracle, Barranc del Clot, Cova dels Cups, Barranc de l’Eixarreí, Pas Dolent, Portell de la Cova del Noguer, Frare, Tossal Pelat, Tormo de l’Espantafrares, Comellar del Senyor. A part podreu gaudir d’un espectacle arquitectònic de marges de pedra seca que desafien les alçades dels singles. Només hi ha un problema, l’itinerari no està senyalitzat.

Abans de començar cal tenir en compte que el Barranc de la Coma Negra és un àrea de nidificació i cria de tortugues mediterrànies, i té l’accés prohibit de l’1 de gener al 31 de juliol, pel que, si ho voleu fer dins d’aquestes dates millor que abans truqueu al Parc Natural de la Serra de Montsant (tel, 977 82 73 10) per informar-vos de si es pot fer o no.

La sortida és fa des de Margalef, del pàrquing de la piscina / restaurant surt el camí de Sant Salvador, l’agafem uns 70 metres fins que trobarem un cartell de l’itinerari saludable de Margalef al Pantà, que hem d’agafar, sortim del camí a l’esquerra, creuem el barranc de Sant Salvador i entrem a un sender, que primer va pujant per entre oliveres i després va paral·lel al riu, passarem per sobre del Toll de les Noies o de les Dones i en arribar al primer barranc que baixa de la dreta ja som al Barranc de la Coma Negra que agafarem de pujada a la dreta, no hi ha pèrdua, a l’alçada del barranc hi ha un pont de fusta que creua el riu Montsant, pels que venen de la carretera.

El sender és el camí a Bernarda i a Teixada, va pujant per la Coma Negra, és un barranc fosc, estret i farcit de marges amb els que el pagesos esgarrapàvem pams de terra a la natura, pareu a mirar-los i a pensar les hores d’esforç i perill que hi ha en fer aquests marges.

En el punt que el sender creua el barranc, el deixarem per agafar un altre barranc afluent del primer a la dreta, el barranc del Clot, pugem i trobem un punt on el sender pot tirar recte o a l’esquerra, tirem recte i en uns metres arribem a un racó impressionant, la Cova del Miracle, és una balma per on hi ha saltat l’aigua del barranc formant una gran columna de tosca que per la part de la llum està folrada de molsa i falgueres i per la part fosca és tosca pura, amb bassetes d’aigua cristal·lina, un altre racó del Priorat!

Tornarem uns metres enrere fins el punt on el sender tira a la dreta amunt, pugem arribarem a passar un collet estret damunt mateix de la Cova del Miracle, seguirem pujant pel mig del barranc del Clot, el barranc s’anirà obrint, som al començament del racó del Morral o del Romero el sender comença a tirar cap a l’esquerra i puja per arribar a un altre racó del Priorat, La cova dels Cups, penjada a una paret una cova amb formacions càlciques per tot arreu amb dos gran cups de vi al bell mig, increïble!! A 780 m. d’alçada!! Que hi fa una cova amb dos cups de vi tant amunt? Això deu voler dir que prop, pels barranquets del voltant hi havia vinya!

Al sortir de la cova, a l’esquerra hi ha un sender que agafarem, va pujant com pot, ens hem d’enfilar per alguna pedra amb l’ajuda d’una corda que hi ha instal·lada esperant-nos, donarem el tom al Morral i agafarem la part obaga del barranc de l’Eixarreí, preciós, solitari, silenciós, màgic,…

Aneu seguint unes fites fetes amb pedres, al final, desprès d’una balma entrareu al comellar que pujant primer pel mig i desprès cap a la dreta del comellar pel Pas Dolent arribareu a la carena de Montsant, davant teniu la Punta Alta del Boter, a l’esquerra aniríeu cap a la Cogulla i a la dreta, seguint la carena, arribaríem a l’ermita de la Foia.

Hem de tirar a la dreta, direcció a la Foia, primer carenejant, desprès del Portell de la Cova del Noguer hi ha dos senders un al nord de la carena (dreta segons baixem) i l’altre al sud (esquerra) agafem el de la dreta, quan arriba a l’alçada de la carena del Tossal Pelat tira a la dreta (no hi ha cap indicador, però és l’únic sender que ens porta a la divisòria d’aigües entre el Barranc de Sant Salvador i el Barranc del Clot i de la Coma Negra més avall.

Anirem baixant amb molt bones vistes de les dues vessants a banda i banda, a l’esquerra ens apareixerà el Frare, una pedra amb que sembla un monjo amb la caputxa posada, més avall, també a l’esquerra començarem a veure els xiprers de l’Ermita de Sant Salvador, si sortim del sender veurem també l’ermita i els voltants, deixarem les pedres pelades, entrarem al bosc, en sortir trobarem uns grans bolots de pedra entre el que hi ha les runes d’una caseta, som al Tormo de l’Espantafrares, a partir d’aquí aneu mirant a banda i banda del sender, torna a aparèixer l’arquitectura dels marges de pedra seca, seguint les formes dels singles i aprofitant tots els racons, increïble, sobretot a l’esquerra, al Comellar del Senyor, una gran quantitat de marges seguint totes les corbes del terreny!

El sender, antic camí de la Vila o camí del Tossal Pelat ens va portant fins trobar el sender saludable de Margalef al Pantà que en fet al principi, l’agafem a l’esquerra i en poca estona arribem al punt de sortida.

Excursions per fer en família

Dades de contacte

Margalef

Comarca del Priorat

Latitud i Longitud: 41.2848324,0.7512408

E-mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Més informació

Informació cedida per l'Ajuntament de Margalef

margalef

Mapa sortides a la natura amb nens

Localitza al mapa les sortides a la natura per fer amb nens
We're loading the markers, please wait a few seconds…

No trobes el que cerques?

Sortides a la natura amb nens

• EXCURSIONS AMB NENS AL PARC NATURAL DEL MONTNEGRE I CORREDOR

EXCURSIONS AMB NENS AL PARC NATURAL DEL MONTNEGRE I CORREDOR El Parc el Montnegre i el corredor organitza itinerairs guiats per sortir amb nens per conèixer el patrimoni cultural i Llegiu-ne més
  • EXCURSIONS EN FAMÍLIA AMB GIRACAT

EXCURSIONS EN FAMÍLIA AMB GIRACAT  Rutes en família amb monocicles i patinets elèctrics Giracat® Són molt fàcils de conduir i una experiència divertida per fer Llegiu-ne més
  • ELS ESPAIS NATURALS DEL DELTA DEL LLOBREGAT

ELS ESPAIS NATURALS DEL DELTA DEL LLOBREGAT El delta del Llobregat, format per una extensa plana de 98 km2, entre el massís del Garraf i Montjuïc, conserva Llegiu-ne més
  • PASSEJADA PEL MEANDRE DEL RIU LLOBREGAT AL SEU PAS PEL MÓN SANT BENET

PASSEJADA PEL MEANDRE DEL RIU LLOBREGAT AL SEU PAS PEL MÓN SANT BENET Ressegueix la riba dreta del riu Llobregat entre la zona del Pomàrium i l’aparcament. El recorregut permet l’observació d’ocells aquàtics Llegiu-ne més
  • EL LABERINT DE BLAT DE MORO, A LLEIDA

EL LABERINT DE BLAT DE MORO, A LLEIDA TANCAT. Lleida compta amb el primer laberint de blat de moro.  Té una extensió de 3 hectàrees on trobareu més Llegiu-ne més
  • EXCURSIONS PER FER AMB NENS A L'ALT URGELL

EXCURSIONS PER FER AMB NENS A L'ALT URGELL    La Seu, capital de serveis del Pirineu català està justament centrada entre els dos parcs naturals més grans de Llegiu-ne més
  • LA SÈQUIA, de BALSARENY A MANRESA

LA SÈQUIA, de BALSARENY A MANRESA La màgia d'un canal medieval. La Sèquia de Manresa és una de les obres d'enginyeria més importants realitzades al Bages Llegiu-ne més
  • CAMÍ DE RONDA, DE PALAMÓS A CALELLA DE PALAFRUGELL

CAMÍ DE RONDA, DE PALAMÓS A CALELLA DE PALAFRUGELL És una passejada per un tram del camí de ronda on podreu contemplar el meravellós paisatge de la Costa Brava, Llegiu-ne més
  • CAMÍ SALUDABLE ENTRE MARGALEF I LA BISBAL

CAMÍ SALUDABLE ENTRE MARGALEF I LA BISBAL Aquest camí ha estat pensat per unir els dos municipis (Margalef i la Bisbal), tractant de circular per un recorregut Llegiu-ne més
  • EL CAMÍ DEL SECRETARI A MARGALEF

EL CAMÍ DEL SECRETARI A MARGALEF Ruta circular per Margalef de 12,60 km. que puja per un barranc amb nom de pirata del Carib i baixa Llegiu-ne més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Subscriu-te al butlletí de sortir amb nens