EXCURSIONS AMB NENS A MONTSERRAT

Baixant pel camí de St. Joan

Montserrat, a banda de la seva forta vinculació religiosa i el lligam  amb la cultura catalana, és una muntanya  espectacular i d’una bellesa única. Els seus paisatges no ens deixen indiferents.

El massís de Montserrat, declarat Parc Natural l’any 1987, ens apareix de sobte, com per art de màgia, enmig del paisatge que l’envolta. De sobte s’enlaira bruscament fins a 1.236 m sobre el nivell del mar (Sant Jeroni, el cim més alt) amb unes característiques geològiques que la fan única i que van inspirar el seu nom (muntanya serrada).

Es poden fer molts recorreguts i itineraris per la zona, sempre sortint des del Monestir, i molts d’ells són perfectament aptes per a fer amb criatures. L’excursió que proposem és molt fàcil i ens permetrà gaudir dels paisatges que ofereix la muntanya, descobrint siluetes i formes de les roques que ens faran volar la imaginació.

Agafarem el Funicular de Sant Joan, així ens evitem fer camí de pujada!

Aquest funicular, construït l’any 1918, ens pujarà fins a 1.000 metres d’alçada des d’on podrem gaudir d’unes vistes privilegiades del Monestir i, si el dia ho permet, podreu veure una panoràmica de les comarques que envolten el massís, des del mar fins als Pirineus.

El funicular ens deixarà al Pla de les Taràntules. Allà mateix podreu visitar l’Aula de Natura, un espai didàctic on s’explica la història de la muntanya i totes les peculiaritats geològiques i les característiques de la flora, la fauna i el clima.

Des d’aquest punt surten vàries excursions o itineraris senyalitzats, de diverses durades i dificultats.

Tot i que la nostra proposta és iniciar ja el trajecte de baixada cap al Monestir, si que us recomanem agafar el camí que surt cap a la dreta, just sortint de l’edifici del funicular, i fer-ne una passejada. És un camí pla, que s’endinsa una mica, i que ens permetrà veure part de la vessant oest de la serralada. Podem aprofitar per dinar aquí, en qualsevol explanada que trobem, si és que hem portat entrepans i begudes.

La baixada cap al monestir està perfectament indicada, a l’esquerra de l’edifici del funicular. Es tracta de desfer el camí de pujada que el funicular ha fet només amb uns 6 minuts. Nosaltres trigarem bastant més, però tot és baixada!! Això ens permetrà anar molt tranquils, gaudint del paisatge espectacular que es mostra davant nostre.

Anirem baixant tot seguint el camí; no té pèrdua.

Ja quasi quan estiguem acabant el nostre trajecte, quan passem pel davant d’una ermita, trobarem el desviament per anar a la Creu de St. Miquel. La caminada dura només uns 5 minuts, però des de la creu veurem unes vistes esplèndides del monestir.

Ja a la part final del nostre trajecte, el camí entrarà en una zona més poblada d’arbres i acabarà desembocant just al costat d’on hem agafat abans el funicular.

Quan arribem abaix, podem aprofitar per comprar la Coca típica de Montserrat, o bé anar caminant fins al pont, com si marxéssim, on s’ubiquen les parades dels pagesos i on podem comprar mató, codony, pa de figues, o qualsevol de les coses boníssimes que sempre tenen.

MÉS INFORMACIÓ

Web:

Més informació

Com arribar-hi
  • Podeu pujar fins al Monestir amb cotxe, però us recomanem deixar el cotxe al peu de la muntanya i pujar amb:
  • El cremallera de Montserrat (el cotxe es deixa al poble de Monistrol)
  • L’Aeri de Montserrat (deixant el cotxe al pàrquing de l’Aeri).
  Vista del Monestir pujant amb el Funicular
Recomanacions
  • Recomanem iniciar l’excursió després d’anar a veure l’Escolania de Montserrat, que sempre és una bona experiència per grans i petits.

Per a l'excursió:
  • Porteu calçat còmode
  • Porteu aigua i quelcom per picar (així tenim excuses per anar parant)
  • Si voleu aprofitar bé el dia, emporteu-vos entrepans i així podreu dinar a dalt.

Altres punts d'interès a la zona Guardar