EL COLLET DE LES BARRAQUES, A RIBES DE FRESER

A les Valls de Ribes, una sortida per gaudir del paisatge i la natura

Sortint en cotxe des del poble de Planoles, situat a la carretera que va des de Ribes de Freser cap a la Collada de Tosses, la sinuosa carretera que ens conduirà fins al Collet de les Barraques ja ens ofereix unes vistes espectaculars de la Serra de Montgrony.

PUBLICITAT

Un cop adalt, us proposem deixar el cotxe i iniciar una passejada per un camí planer i molt fàcil que ens permetrà gaudir d’un paisatge imponent, amb unes vistes privilegiades del Puigmal.

Tot i que l’excursió a peu és des de d’alt del Collet de les Barraques, val la pena començar a gaudir de la sortida des del primer tram que farem en cotxe. La carretera que haurem agafat a trencall de Planoles ens conduirà per entremig  de boscs fins al Collet, però no ens podem perdre els paisatges que ens ofereix aquest primer tram de pujada. Per poder-ne gaudir bé, i perquè les criatures s’ho passin bé, podem anar fent petites parades i entrar en contacte amb aquest entorn natural.

Seguint la carretera, deixarem a ma dreta el camí que condueix cap a Vilamanya i Queralbs, continuant així cap al nostre destí del Collet de les Barraques. Passarem per la Font Freda i quasi al final del trajecte trobarem el refugi “Corral Blanc”. D’aquesta manera arribarem a d’alt de tot, al Collet, on podrem deixar el cotxe en la gran esplanada que hi ha.

A partir d’aquí comença la nostra proposta a peu: una passejada molt lleugera d’uns vint minuts (sempre depenent del ritme que portem i de les parades que anem fent) que ens portarà fins un prat molt gran ideal perquè els nens puguin jugar i els grans descansar.

L’inici d’aquest camí estret el trobarem a ma esquerra de la carretera per on hem arribat. Ens espera un recorregut molt suau i planer, sense cap mena de dificultat (tret de l’hivern, que quasi segur el trobarem nevat). Durant tot el camí tindrem la presència constant del majestuós cim del Puigmal i les muntanyes que l’acompanyen, oferint-nos un preciós paisatge d’alta muntanya.

Collet de les Barraques

Caminarem fins arribar a un prat molt gran i ampli. A partir d’aquí continua el “camí dels Ventolanesos”, cap a Núria. Podem continuar fins que ens cansem, però si anem amb nens petits us recomanem fer una parada en aquesta planúria, organitzar jocs o fins i tot menjar alguna cosa, i passar una bona estona fins que sigui hora de tornar cap al cotxe.

Si hi aneu a l’hivern, i per casualitat al cotxe hi porteu un trineu, us recomanem que l’agafeu ja que hi ha espais on es poden fer baixades sense cap risc i les criatures s’ho passaran d’allò més bé.

Quan ja estiguem al cotxe, podem retornar desfent el mateix camí que de pujada (fins a Planoles) o podem agafar baixar fins el trencall on s’iniciava el camí cap a Vilamanya – Queralbs.

El paisatge i els boscos que ens acompanyaran durant aquest trajecte són també realment molt bonics. Si decidim tornar per aquí, haurem de seguir el camí fins passat Vilamanya, i continuar fins que ens trobem amb la carretera principal:cap a ma esquerra aniríem a Queralbs i cap a ma dreta, a Ribes de Freser.

Guardar

MÉS INFORMACIÓ

El Collet de les Barraques amb nens

Ribes de Freser (Ripollès)

Comarca:

Ripollès
Latitud i Longitud:
42.3192291, 2.105207

Més informació

Com arribar al Collet de les Barraques
  • Des del poble de Ribes de Freser, agafem la carretera C-17, direcció Puigcerdà – La Collada de Tosses. Quan arribem a Planoles, agafar la carretera que s’inicia a ma dreta direcció al Collet de les Barraques.
  • Aquesta excursió és molt senzilla, i es pot fer amb criatures ben petites. Només s’ha de tenir en compte que si hi aneu a l’hivern, és molt provable que trobeu el camí ple de neu. Porteu roba i calçat adequat a l’època de l’any. Aigua que no en falti, però també us recomanem agafar alguna cosa de menjar.